بسم الله الرحمن الرحیم

این مطلب از کتاب «هزار و یک حکایت عبرت انگیز» برداشت شده است.لازم به ذکر است که پدیدآورند? این اثر،اشکان قلی زاده است  و انتشاراتی«صالحان» با همکاری چند انتشاراتی دیگر،این کتاب را منتشر کرده اند:

اولین گروهی(ده نفره ای) که مختار آنان را به سزای اعمال زشت شان رساند و از آنان انتقام گرفت،کسانی بودند که روز عاشورا، اسب های خود را نعل تازه زدند و بر بدن مطهر امام حسین-علیه السلام- و بدن های دیگر شهدا تاختند.پس از دستگیری این گروه، مختار دستور داد که آن ها را به پشت خواباندند و با میخ های آهنی دست و پایشان را به زمین کوبیدند و آن گاه دستور داد عده ای از سپاهیان به پای اسب های شان نعل تازه کوبیدند،سپس بر بدن این جنایتکاران تاختند تا اینکه بدن هایشان زیر سم اسبان از هم پاشید؛گوشت، پوست و استخوانشان نرم و با خاک یکسان شد و به این صورت به هلاکت رسیدند.سپس جسدهای پلید آنان را به آتش کشیدند تا خاکستر شد.

«ابو عمرو زاهد» می گوید:ما بعدها درباره ی سوابق این ده نفر-که روز عاشورا بر بدن امام حسین(ع) و دیگر شهدا با اسب تاختند- بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که هم? آنان زنازاده و فرزندان نامشروع بودند!