سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پلاک


موقع اذان ظهر توی یکی از جاده های بیرون شهر، دید چوپانی مشغول خواندن نماز است و گوسفندان هم کنارش مشغول چرا .از دیدن این صحنه لذت برد و خودش را به چوپان رساند.
از او پرسید:چه شد نمازتو به موقع ادا میکنی؟
چوپان جواب داد:وقتی من برای گوسفندانم نی میزنم آنها گرد من جمع میشوند.
حال وقتی خدا ما را صدا میزند.و بتوانیم و به موقع به سمتش
نرویم از گوسفند هم کمتریم...





      




      

 




      
بعد از سال‌ها، شهدای گمنام را به شهرهای‌مان ‌آوردند؛ در تشییع پیکر شهدای گمنام نیز شرکت کردم تا گرد 27 سال انتظار را از شانه‌هایم برداری، دوستانت آمدند ولی از تو خبری نبود و ای کاش در روز مادر پلاک تو را به من هدیه می‌دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وقتی شب‌ها به خانه می‌آمدی، غذا نمی‌خوردی؛ از پدرت رخصت رفتن به جبهه را گرفتی ولی پدر اجازه نداد و ‌گفت «برادرت به جبهه رفته، نیازی نیست تو هم به جبهه بروی» و تو پاسخ دادی که «برادرم به وظیفه‌اش عمل کرد؛ من نیز می‌خواهم بروم و دوست دارم شهید گمنام شوم».
بالاخره برای آخرین بار در چشمان من نگاه کردی؛ مرا در آغوش کشیدی و گفتی «مادر حلالم کن» دلم در تب و تاب افتاد ولی جرأت نکردم حرفی بزنم یا فکری را در ذهن بپرورم. تو را راهی کردم و دلم نیز با تو رهسپار دیار نور شد.
17سال بیشتر نداشتی ولی مثل یک مرد 30 ساله برای آزادسازی خرمشهر رفتی و در عملیات بیت‌المقدس شرکت کردی و عملیات بیت‌المقدس با پیروزی تمام شد.
بعد از آن هر لحظه انتظارت را می‌کشیدم و از دوستان و همرزمانت سراغت را گرفتم؛ آنها با لباس خاکی و لبخندی تلخ، سرشان را به زیر انداختند و ‌گفتند: «ان‌شاء‌الله برمی‌گردد». ثانیه‌ به ثانیه دلم پی تو می‌گشت و همراه تو بود که جنگ تمام شد. لحظه به لحظه انتظارت را می‌کشیدم و با شنیدن صدای در شوق دیدار تو در وجودم جان می‌گرفت. به سوی در می‌دویدم و با همه وجود دوست داشتم که تو پشت در باشی پسرم.
وقتی نیامدی، گفتم شاید اسیر شده‌ای‌ و خودم را به امید دیدن دوباره‌ات آرام می‌کردم؛ چند سال به همین خیال گذشت تا اینکه خبر تبادل اسرا به گوشم رسید؛ در تب و تاب بودم که تو را میان آزادگان بیابم؛ به استقبال آنها رفتم تا بلکه تو را نیز در آن جمع پیدا کنم. در آن لحظات با خود می‌گفتم «حالا پسرم برای خودش جوانی شده است؛ خودم را به آنجا می‌رساندم تا فکر نکند فراموشش کرده‌ام». آنجا هم آمدم، به استقبال اسرا ولی تو آنجا هم نبودی.
به یاد نداشتم که حتی یک روز بی رخصت من جایی رفته باشی یا دیر به خانه بر‌گشته باشی اما یک روز رفتی تا خرمشهر را آزاد کنی و چشمان مرا به پیچ و خم جاده‌ها دوختی.
بعد از سال‌ها، شهدای گمنام را به شهرهای‌مان ‌آوردند؛ در تشییع پیکر شهدای گمنام نیز شرکت کردم تا گرد 27 سال انتظار را از شانه‌هایم برداری، دوستانت آمدند ولی از تو خبری نبود. سال‌هاست که هر بار شهرمان عطر و بوی شهدای گمنام را به خود می‌گیرد به استقبال یک مشت خاک و یک تکه استخوان می‌روم که برای من نه یک تکه استخوان که وسعتی از آسمان خداست که در تابوت آرمیده است.
وقتی از شهدای گمنام سراغت را گرفتم، آنها نیز سکوت ‌کردند و با نگاهشان ‌گفتند «ان‌شاءالله می‌آید» و امروز بیست و هفتمین روز بزرگداشت مقام مادر هم از راه رسید و تو هنوز نیامده‌ای؛ خوب به خاطر دارم که آن روزها برای خوشحالی من چه می‌کردی و دوست داشتی بهترین هدیه را برایم بگیری؛ با اینکه بر چادرم رنگ و بوی کهنگی نشسته است اما هنوز آن را یادگاری نگه داشته‌ام؛‌آن چادری که آخرین هدیه روز مادر تو بود. و امروز یک آرزو کردم پسرم! آرزو کردم که ای کاش پلاک تو را برای هدیه روز مادر به من می‌دادند.
اما این را هم بگویم که این 27 سال انتظار مرا به انتظار حقیقتی دیگر کشاند. من سال‌هاست که نه تنها منتظر تو هستم که منتظرم صبح آدینه‌ای از راه برسد و امام زمان (عج) بیاید تا ثمره خون تو و همه دلواپسی‌ها و چشم انتظاری‌های مادران شهدای مفقودالاثر را ببینم.
انتهای پیام/




      

 

رئیس ستاد معراج شهدای مرکز گفت: مشخصات 10 تن از شهدای تازه تفحص شده که هویتشان احراز شده است اعلام می‌شود. این 10 شهید والامقام از 6 استان کشور می‌باشند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، سرهنگ ابراهیم رنگین "رئیس ستاد معراج شهدای مرکز" در گفت‌وگویی از احراز هویت 12 تن از شهدای تازه تفحص شده که طی عملیات تفحص اخیر پیکر مطهرشان توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح کشف شده است خبر داد و گفت: مشخصات 10 تن از این شهدا اعلام می‌شود. این 10 شهید والامقام از 6 استان کشور می‌باشند که هویت اکثر آن‌ها از طریق مدارک شناسایی و هویت دو تن از آنان از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است. شهدا از استان‌های کرمان، اصفهان، تهران ، خوزستان، قزوین و البرز می‌باشند.
 
وی افزود: مشخصات این شهدا به قرار زیر می‌باشد:
 
1- شهید "حامد هلالی" فرزند قاسمعلی از استان خوزستان شهر اهواز متولد 12 اردیبهشت سال 1340 ، اعزامی از لشگر 7 ولی عصر(عج) که در منطقه مجنون و در تاریخ 4 تیرماه 1367 به شهادت رسیده است.
 
2- شهید "اکبر حسینی" فرزند اسد الله از استان البرز شهرستان ساوجبلاغ که متولد 1344 بوده است و در سال 62 عملیات خیبر و در منطقه جزیره مجنون به شهادت رسیده است.
 
3- شهید "همایون علی عباسی" فرزند بیرام علی از استان قزوین شهرستان تاکستان متولد 1348 بوده که با اعزام بسیج در تاریخ 4 اسفندماه سال64 درعملیات والفجر8 و در منطقه فاو به شهادت رسیده است.
 
4- شهید "علی مسلمی" فرزند حسین از استان کرمان شهرستان کهنوج کتولد 1342 بوده است که با اعزام لشگر 41 ثارالله در تاریخ 29 فروردین ماه سال 67 در منطقه فاو به شهادت رسیده است.
 
5- شهید "عبد الله جعفری هرستانی" فرزند غلامحسین از استان اصفهان شهرستان خمینی شهر متولد 13336 بوده است که با اعزام لشگر 8 نجف اشرف در تاریخ 8 اسفندماه 62 در عملیات خیبر و در جزیره مجنون به شهادت رسیده است.
 
6- شهید "عباس بابا بیدآبادی" فرزند حسین از استان اصفهان متولد 1345 بوده است که با اعزام لشگر 8 نجف در مناطق حضور پیدا کرده و در تاریخ 28 فروردین ماه سال 67  در تک دشمن و در منطقه فاو به شهادت رسیده است.
 
7- شهید "ذبیح الله خالصی" فرزند یاور از استان کرمان شهرستان جیرفت متولد 1347 بوده است که با اعزام لشگر 41 ثار الله در تاریخ 28 فروردین ماه سال 67 در منطقه فاو به شهادت رسیده است.
 
8- شهید "آیت الله قره داغی" فرزند احمد از استان اصفهان شهرستان فریدن متولد 1345 بوده است که سرباز اعزامی از لشگر 21 حمزه(نزاجا) بوده که در تاریخ 22 دی ماه سال 65 و در عملیات کربلای 6 و در منطقه سومار به شهادت رسیده است. هویت پیکر او از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.
 
9- شهید "سید محمود مصطفوی" فرزند سید محمد حسین از استان خوزستان شهرستان آغاجاری متولد 1335 بوده است که با اعزام لشگر 7 ولی عصر(عج) در مناطق عملیاتی حضور پیدا کرده و در تاریخ 29 فروردین ماه سال 67 در تک دشمن و در منطقه فاو به شهادت رسیده است. هویت پیکر او از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.
 
10- شهید "علی اصغر اصغری ترکانی" از استان تهران متولد 1342 در عملیات که اعزامی از لشگر 17 علی ابن ابی طالب(ع) از قم، سال 62 در عملیات خیبر و در منطقه مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.



      

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان گفت: معمولان پلدختر میزبان دو تن از شهدای گمنام است.
 

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، ناصر فرید در گفت و گویی اظهار داشت: با توجه به اینکه امام جمعه شهر معمولان شهرستان پلدختر طی سال‎های گذشته درخواست‎های زیادی مبنی برای تشییع شهدای گمنام در این شهرستان داشته است، روز جمعه جاری دو تن از این شهدای گلگون کفن میهن اسلامی ایران با عبور از روستاهای محور خرم‎آباد تا معمولان تشییع و به خاک سپرده می‎شوند.
وی عنوان داشت: امشب مراسم شبی با شهدا در کنار دو تن از شهدای گمنام تازه تفحص شده ساعت 21 در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه ناحیه خرم‎آباد برگزار می‎شود.
این مسئول یادآور شد: این شهدا عصر روز پنج شنبه به سمت شهر معمولان منتقل و مورد استقبال مردم روستاهای مسیر محور خرم‎آباد به معمولان مانند شوراب، چم‎مورت، قالبی، چم‎دیوان، ویسیان و ... قرار می‎گیرند، سپس پنج‎شنبه شبی با شهدا توسط سپاه ناحیه الغدیر معمولان برگزار می‎شود.
فرید ادامه داد: روز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم استان لرستان به ویژه شهر معمولان این دو شهید در تپه شهدای گمنام این شهر به خاک سپرده می‎شوند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس لرستان گفت: این دو شهید 19 و 20 ساله هستند که در سال 65 در عملیات آفندی جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
در ادامه وی از همه اقشار مختلف جامعه به ویژه مردم استان لرستان و شهر معمولان برای شرکت در این مراسم باشکوه و معنوی دعوت به عمل آورد و گفت: مردم با حضور در این مراسم به یک فیض الهی و معنوی دست پیدا می‎کنند.

 




      


پیامهای عمومی ارسال شده

+ بیایین با هم برای شادی روح شهیدان صلوات بفرستیم

+ شهیدان گمام

+ شهیدان گمنام